Wybór taryfy

W salonie zawsze jest mnóstwo taryf do wyboru, wszystko tak, żeby użytkownikowi się spodobało. Stoi za tym cały sztab ludzi i ogromny wkład ludzkiej pracy. I świadomość, że jeden nietrafiony pomysł może kosztować kasę firmy fortunę.

Ustalanie nowej taryfy zawsze trwa dużo czasu. Jest wiele elementów, które w czasie pracy nad nowymi taryfami należy wziąć pod uwagę. Przede wszystkim należy obserwować bazę własnych klientów, ich zachowania i przyzwyczajenia. Należy również słuchać sugestii, bo i takie się zdarzają. Drugim istotnym elementem są badania prowadzone wśród obecnych bądź potencjalnych abonentów. Są to zarówno stałe cykliczne badania, jak i te prowadzone w konkretnym przypadku. Tworzenie taryf to proces ciągły, cały czas wymaga obserwacji, analizy i modyfikacji. W efekcie tego powstaje kręgosłup oferty, a kilka takich ofert stanowi podstawę funkcjonowania firmy. Na niej są przygotowywane promocje, dobierane telefony. Kiedyś między jedną a drugą zmianą upływało znacznie więcej czasu, teraz rynek znacznie przyspieszył, wymagania użytkowników są coraz większe i praktycznie równolegle pracuje się nad kilkoma ofertami jednocześnie. Nie można zapomnieć o jeszcze jednej rzeczy. Taryfy nie mogą być zawieszone w próżni. Dlatego, niezależnie od wspomnianych analiz i badań bazy abonenckiej, cały czas trzeba obserwować, co się dzieje na rynku. Przy wprowadzaniu nowej oferty trzeba to brać pod uwagę. Operatorom zarzuca się, że taryfy są podobne, ale w rzeczywistości u każdego z operatorów się różnią i odpowiadają różnorodnym zapotrzebowaniom użytkowników.

Życie taryfy.

Każda taryfa to produkt i każdy z nich ma swój cykl życia. I tak jak każdy produkt taryfy „zużywają się”, więc trzeba je modyfikować, dostosowywać do zmieniających się potrzeb klientów, a części trzeba po pewnym czasie po prostu wycofywać. Cały czas muszą być w jakimś stopniu innowacyjne, w przeciwnym razie nie będą interesujące dla potencjalnych użytkowników. Jednak zdarza się też, że nowa taryfa jest wersją starszej, cieszącej się dotychczas dużą popularnością i wzięciem. Wprowadzenie nowej taryfy wiąże się zwykle z udostępnieniem nowej promocji. Zazwyczaj użytkownicy w pierwszej kolejności dowiadują się o nowych taryfach czy promocjach z informacji w mediach i z reklam. Te ostatni zaś pociągają za sobą znaczne koszty, które musi ponieść operator. Dopiero wtedy zaczynają się bardziej interesować nowością, wchodzą na stronę internetową, czy idą do punktu informacyjnego. Dopiero wówczas podejmują decyzję. Nie ma możliwości wprowadzić nowej taryfy, która kompletnie nie chwyciła, bo każde działanie jest poprzedzone długimi przygotowaniami, które wykluczają możliwość pomyłki. Za wprowadzeniem każdej nowości stoi sztab ludzi nad nią pracujących i miliony wydatków, które będą wydane na jej promocję. Tu nie ma miejsca na nietrafiony pomysł, czy testowanie go na ludziach. Nie jest bowiem tajemnicą, że poza przyjemnością z pracy, przygotowując nowe oferty, działa się jak każde przedsiębiorstwo na korzyść udziałowców.

Przewiń do góry